Jeeeeeej, skrajni čas, da se začne nova sezona formule 1! Čeprav ne bo tako zanimiva kot so bile sezone z Michaelom Schumacherjem pa lahko vseeno pričakujemo šov, saj so letos prepovedali vso štartno elektroniko. Pokazalo se bo, kdo ima občutek in resen talent in kdo se je le igral z avtomobilčkom na dalinjsko vodenje.
Koledar nove sezone je predstavljen v sliki in besedi. Na sporedu je 18 dirk, s koledarja se je umaknila VN ZDA, prihajata pa dve povsem novi dirki in sicer VN Valencije ter nočna dirka za VN Singapurja. Enjoy the show. :)
1. Avstralija (Melbourne) - 16. marec. Dirkališče v Melbournu je bila zgrajeno leta 1996 namesto Adelaide, kjer so pred tem potekale dirke za veliko nagrado Avstralije. Isto leto je bila tam tudi prva dirka za svetovno prvenstvo, ki jo je dobil Anglež Damon Hill. Dirkališče poteka okrog jezera v smeri urinega kazalca. Proga je dokaj ravna, brez ostrih ovinkov, zaradi katerih bi morali vozniki zmanjševati hitrost. Tako zaradi konstrukcije kot tudi zaradi lepega okolja dirkači v Melbournu radi nastopajo. Prihodnost dirke je nejasna, saj si Bernie Ecclestone želi, da bi na njej dirkali ponoči.
Dolžina proge: 5,303 km Število krogov: 58. Dolžina dirke: 307,574 km. Rekord kroga: 1:24,125 (Michael Schumacher, Ferrari, 2004). Zmagovalec 2007: Kimi Räikkönen (Ferrari).

2. Malezija (Sepang) - 23. marec. Dirkališče je bilo zgrajeno leta 1999, ko je gostilo tudi prvo dirko za svetovno prvenstvo. Zmagal je Irec Eddie Irvine. Dirkališče leži v bližini mednarodnega letališča Kuala Lumpur in velja za eno najmodernejših. Na območju dirkališča je pogosto visoka vlaga, zato ni presnetljivo, da tam pogosto dežuje.
Dolžina proge: 5,543 km. Število krogov: 56. Dolžina dirke: 310,408 km. Rekord kroga: 1:34,223 (Juan Pablo Montoya, Williams, 2004). Zmagovalec 2007: Fernando Alonso (McLaren).
3. Bahrajn (Sakhir) - 6. april. Bahrajn, mali otok v Perzijskem zalivu, je prvič gostil karavano formule ena leta 2004. Dirkališče leži v puščavskem Sakhirju, ki je približno 30 kilometrov oddaljen od prestolnice Maname. Dirko zaznamujejo visoke temperature in težave s peskom, ki pogosto zaide na stezo. Prvo dirko je dobil Michael Schumacher.
Dolžina proge: 5,412 km. Število krogov: 57. Dolžina dirke: 308,238 km. Rekord kroga: 1:30,252 (Michael Schumacher, Ferrari, 2004). Zmagovalec 2007: Felipe Massa (Ferrari).
4. Španija (Barcelona) - 27. april. Dirkališče je bilo zgrajeno leta 1991, prve zmage pa se je veselil Anglež Nigel Mansell. Leži severno od Barcelone in je idealno za gledalce, ki imajo dober pregled nad potekom dirke. Prvi ovinek (Elf) na progi je izjemno oster, tako da zahteva močno zaviranje. Na tem dirkališču moštva pogosto testirajo svoja vozila, kar omogočajo primerne temperature skozi vse leto.
Dolžina proge: 4,655 km. Število krogov: 66. Dolžina dirke: 307,104 km. Rekord kroga: 1:15,641 (Giancarlo Fisichella, Renault, 2005). Zmagovalec 2007: Felipe Massa (Ferrari).
5. Turčija (Carigrad) - 11. maj. Dirka je bila v Turčiji prvič na sporedu leta 2005. Prejšnja leta je bila na sporedu poleti. Arhitekt proge je Nemec Herman Tilke, ki je "skonstruiral" že proge v Sepangu, Bahrajnu in Šanghaju. Ob Interlagosu je edino dirkališče, ki poteka v obratni smeri urinega kazalca.
Dolžina proge: 5,338 km. Število krogov: 58. Dolžina dirke: 309,356 km. Rekord kroga: 1:24,770 (Juan Pablo Montoya, McLaren, 2005). Zmagovalec 2007: Felipe Massa (Ferrari).

6. Monako (Monte Carlo) - 25. maj. Dirkališče poteka po luksuznih cestah in ulicah kneževine. Prehitevanje je zaradi ozkosti zelo oteženo, tako da prvo mesto na kvalifikacijah pomeni že polovico zmage. Je edino dirkališče, kjer petkove treninge opravijo že v četrtek, v petek imajo prost dan. Gre za enega najbolj tradicionalnih prizorišč, saj se tu dirkači merijo že od samega začetka formule ena, od leta 1950, ko je slavil Argentinec Juan Manuel Fangio. Vsako leto se na dan dirke gnetejo bogataši z vsega sveta.
Dolžina proge: 3,340 km. Število krogov: 78. Dolžina dirke: 260,520 km. Rekord kroga: 1:14,439 (Michael Schumacher, Ferrari, 2004). Zmagovalec 2007: Fernando Alonso (McLaren).
7. Kanada (Montreal) - 8. junij. Dirkališče leži le lučaj od središča Montreala, in sicer na otoku svetega Lavrenca. Prvo dirko je leta 1978 dobil tamkajšnji junak Gilles Villeneuve, po katerem se je nato leta 1982 dirkališče tudi poimenovalo. Istega leta se je smrtno ponesrečil Riccardo Paletti. Gre za eno najhitrejših prog, saj je največja dosežena hitrost kar 348 km/h. Po drugi strani pa ima tudi svoje pasti. Največja je zagotovo prva šikana, ki se imenuje po Ayrtonu Senni.
Dolžina proge: 4,361 km. Število krogov: 70. Dolžina dirke: 305,270 km. Rekord kroga: 1:13,622 (Rubens Barrichello, Ferrari, 2004). Zmagovalec 2007: Lewis Hamilton (McLaren).
8. Francija (Magny Cours) - 22. junij. Dirkališče v osrednji Franciji je bilo zgrajeno leta 1991. Uvodno dirko je dobil Anglež Nigel Mansell. Proga je najbolj ravna od vseh in vsebuje veliko počasnih zavojev ter dvojnih ovinkov. Usoda dirke je negotova, saj si Bernie Ecclestone želi dirke v središču Pariza.
Dolžina proge: 4,411 km. Število krogov: 70. Dolžina dirke: 308,586 km. Rekord kroga: 1:15,377 (Michael Schumacher, Ferrari, 2004). Zmagovalec 2007: Kimi Räikkönen (Ferrari).
9. Velika Britanija (Silverstone) - 6. julij. Dirkališče je nastalo iz letališča. Prva dirka je bila že leta 1950, ko je zmagal Italijan Giuseppe Farina. Proga je bila kar štirikrat popravljena, nazadnje leta 1994. Tudi usoda te dirke je pod vprašajem, saj Ecclestono bolj privlači dirka v Londonu.
Dolžina proge: 5,141 km. Število krogov: 60. Dolžina dirke: 308,355 km. Rekord kroga: 1:18,739 (Michael Schumacher, Ferrari, 2004). Zmagovalec 2007: Kimi Räikkönen (Ferrari).
10. Nemčija (Hockenheim) - 20. julij. Dirka vsako leto menja organizacijo z Nürburgringom. Proga je bila zgrajena že leta 1932. V tem desetletju so dirkališče prenovili in skrajšali za dobra dva kilometra. Včasih je štela za VN Evrope, zdaj šteje za VN Nemčije.
Dolžina proge: 4,574 km. Število krogov: 67. Dolžina dirke: 308,863 km. Rekord kroga: 1:13,780 (Kimi Räikkönen, McLaren, 2004). Zmagovalec 2007: Fernando Alonso (McLaren) v Nürburgringu.

11. Madžarska (Budimpešta) - 3. avgust. Proga je bila zgrajena leta 1986 in leži 12 kilometrov severovzhodno od Budimpešte. Postavljena je v naravni amfiteater, kjer se spusti v dolino, nato pa znova dvigne. Dirkališče velja za najpočasnejše (z izjemo Monte Carla). Prehitevanje je zelo zahtevno, saj je dirkališče zelo ozko, poleg tega pa vsebuje tudi številne počasne ovinke.
Dolžina proge: 4,381 km. Število krogov: 70. Dolžina dirke: 306,458 km. Rekord kroga: 1:19,071 (Michael Schumacher, Ferrari, 2004). Zmagovalec 2007: Lewis Hamilton (McLaren).
12. Evropa (Valencia) - 24. avgust. Valencia je eno izmed dveh dirkališč, ki bo v tej sezoni prvič gostilo voznike formule 1 za točke svetovnega prvenstva. Po zgledu Monaca bo tudi Valencia priredila dirko po mestu. Organizatorji vseeno pričakujejo, da bodo najvišje hitrosti presegle mejo 320 kilometrov na uro.
Dolžina proge: 5,440 km. Število krogov: 57. Dolžina dirke: 310,080 km
13. Belgija (Spa Francorchamps) - 7. september. Proga je bila zgrajena leta 1950. Zaradi spremenljivih vremenskih razmer je dirkanje zelo zahtevno. Tako lahko na nekem odseku proge sije sonce, medtem ko na drugem dežuje. Leta 1960 sta se smrtno ponesrečila Alan Stacey in Chris Bristow. Med leti 1970 in 1983 dirk ni bilo, saj so progo temeljito prenovili in jo med drugim skoraj za polovico skrajšali. Najbolj zloglasen ovinek na dirki je "Eau Rouge".
Dolžina proge: 7,004 km. Število krogov: 44. Dolžina dirke: 308,052 km. Rekord kroga: 1:45,070 (Kimi Räikkönen, Ferrari, 2007). Zmagovalec 2007: Kimi Räikkönen (Ferrari).
14. Italija (Monza) - 14. september. To je domače dirkališče Ferrarija. Dirke so tu že od samega začetka formule ena, torej od leta 1950. Prvi zmagovalec je bil Giuseppe Farina. Proga velja za eno najhitrejših (največja hitrost je 368 km/h!) in je doživela le malo sprememb. Leta 1961 je v nesreči umrl Wolfgang von Trips in 12 gledalcev, leta 1970 pa je tragično umrl še Jochen Rindt.
Dolžina proge: 5,793 km. Število krogov: 53. Dolžina dirke: 306,720 km. Rekord kroga: 1:21,046 (Rubens Barrichello, Ferrari, 2004). Zmagovalec 2007: Fernando Alonso (McLaren).
15. Singapur - 28. september. Po Valencii je to drugo dirkališče, ki bo prvič organiziralo dirko za svetovno prvenstvo. Obeta se pravi spektakel, saj gre za prvo azijsko mestno dirkališče in sploh prvo, ki bo tekmo organiziralo v nočnem času (ob 20. uri po tamkajšnjem času).
Dolžina proge: 5,067 km. Število krogov: 61. Dolžina dirke: 309,087 km.
16. Japonska (Fudži) - 12. oktober. Potem ko je 20 let Veliko nagrado Japonske gostila Suzuka, se je preizkušnja lani vrnila na Toyotino "pisto", kjer je že gostovala leta 1976 in 1977. Da je bil postanek formule ena pod goro Fudži v 70. letih prejšnjega stoletja tako kratek, je poskrbela nesreča Gillesa Villeneuva in Ronnieja Petersona leta 1977, ko sta umrla dva gledalca. Dirkališče so po dvoletni obnovi ponovno odprli aprila leta 2005.
Dolžina proge: 4,563 km. Število krogov: 67 Dolžina dirke: 305,416 km. Rekord kroga: 1:24,753 (Lewis Hamilton, McLaren, 2007). Zmagovalec 2007: Lewis Hamilton (McLaren).
17. Kitajska (Šanghaj) - 19. oktober. Proga, ki so jo odprli leta 2004, je kombinacija hitrih in počasnih zavojev, v celoti pa je krog izjemno hiter. Povprečna hitrost je približno 200 km/h, najvišja pa čez 320 km/h. Proga je skonstruirana tako, da je gledalcem vidna kar 80-odstotno.
Dolžina proge: 5,451 km. Število krogov: 56. Dolžina dirke: 305,066 km. Rekord kroga: 1:32,238 (Michael Schumacher, Ferrari, 2004). Zmagovalec 2007: Kimi Räikkönen (Ferrari).
18. Brazilija (Interlagos) - 2. november. Proga v predmestju Sao Paula je bila zgrajena leta 1973 in je bila sprva ena najdaljših. Dirkalniki so zaradi številnih izboklin na progi težko obvladljivi. Zaradi ozkih ovinkov, ki sledijo ravnemu delu proge, je zaviranje izjemno zahtevno. Dirko pogosto popestri dež.
Dolžina proge: 4,309 km. Število krogov: 71. Dolžina dirke: 305,909 km. Rekord kroga: 1:10,229 (Rubens Barrichello, Ferrari, 2004). Zmagovalec 2007: Kimi Räikkönen (Ferrari).
Ni komentarjev:
Objavite komentar